Mijn favorieten

Onze dienstverlening bij verkoop


TIP: vraag naar ons uitgebreide verkoopplan. Hierin wordt het complete verkoopbegeleidingstraject inclusief de kostenopbouw van onze dienstverlening uitvoerig weergegeven.


Als u besloten heeft uw huis te gaan verkopen, zijn voor u de volgende zaken van belang: de verkoopopbrengst van uw woning, de snelheid waarmee u het verkoopt en de kwaliteit van de dienstverlening van uw makelaar.
 
Omdat wij persoonlijke aandacht heel belangrijk vinden zullen wij u indien gewenst regelmatig benaderen om de stand van zaken omtrent uw woning met u door te nemen. U heeft bij ons altijd één contactpersoon die u begeleidt vanaf de verlening van de opdracht tot aan het tekenen van het koopcontract bij de notaris. Bij ons is service niet gebonden aan kantoortijden. U ontvangt ons mobiele nummer waarop u ons te allen tijde kunt bereiken om uw vragen te bespreken.
 
Onze aanpak richt zich sterk op het maximaal onder de aandacht brengen van uw woning bij potentiële kopers. Wij gaan hierin net dat stapje verder.

In de periode van 2012 tot en met 2017 is

circa 60% van alle verkooptransacties in Dieren via bemiddeling van ons kantoor verkocht
en werd eind 2017
circa 50% van alle aangeboden woningen via ons kantoor aangeboden.

Dankzij deze bijzonder sterke marktpositie hebben wij een zeer ruim netwerk en komen wij met praktisch iedere kandidaat koper in ons werkgebied in aanraking. Onze personele bezetting is volledig op deze positie afgestemd, zo beschikken wij over twee fulltime volledig gecertificeerde/beëdigde makelaars.


                                                                                                ACTIE = SUCCES!


Naast de gangbare methoden zoals het plaatsen van een tuinbord, bieden wij u vele extra’s zoals onze opvallende flyeractie, lichtgevende raamposters, etc. etc. Ook zijn wij actief met sociale media zoals Twitter en Linkedin en zorgen wij voor optimale dekking van uw woning op verschillende landelijk bekende internetsites zoals natuurlijk Funda en Jaap.nl. Verderop in het verkoopplan zullen wij een aantal aspecten van onze uitgebreide dienstverlening nader toelichten.

 

Landelijk uitwisselingssysteem


Wij melden uw woning aan op de landelijke uitwisselingsystemen van de NVM. Al onze meer dan 4.000 NVM collega’s worden daardoor geattendeerd op uw woning en kunnen deze direct aan hun woningzoekers aanbieden.

 

Distributie van flyers


Standaard zullen wij uw woning door middel van in kleur uitgevoerde huis-aan-huis flyers in uw wijk presenteren. Op deze manier kunnen wij de geïnteresseerde kennissen of familieleden van uw buren sneller bereiken. Deze huis-aan-huis flyer met de presentatie van uw woning zal zo spoedig mogelijk in uw wijk op de mat vallen. Door deze unieke en snelle wijze van adverteren trachten wij de verkoopperiode van uw woning verder te verkorten.

 

Sociale media en “HelpMee!”


Als vooruitstrevend makelaarskantoor erkennen wij het belang van de nieuwe media, de zogenaamde “sociale media”. Veel woningzoekers maken gebruik van internetfaciliteiten zoals Twitter (twitter.com/grotenhuisoz), Facebook (facebook.com/grotenhuisoz) en Youtube (youtube.com/grotenhuistv) om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen.

 

KijkMijnHuis HelpMee, dé tool om zelf uw woning te promoten via sociale media


Met HelpMee krijgt u via uw eigen sociale netwerken zoals onder andere Linkedin, Facebook en Twitter de mogelijkheid om al uw contacten, familie, kennissen en collega’s op een eenvoudige en ongedwongen manier in te schakelen bij de verkoop van uw huis. Dit gaat via een handige en zeer makkelijk te gebruiken tool. Uw bekenden kunnen vervolgens op hun beurt hun relaties weer, net zo eenvoudig, van informatie voorzien. Omdat men u kent zal een groot deel van uw contacten dat naar alle waarschijnlijkheid voor u willen doen. De voorgenomen verkoop wordt zo snel bij veel mensen bekend. Doordat HelpMee verwijst naar de “officiële” woningpresentatie op internet, weet u als verkoper zeker dat de juiste gegevens worden rondgestuurd. Verandert er iets in die presentatie, dan verandert dat automatisch en direct mee in al die links op alle verschillende Facebookpagina’s enzovoorts. Een van de grote voordelen van HelpMee is dat u zelf kiest welke media u inzet voor de promotie van uw woning. Hoe meer media u inzet, hoe meer uw woning wordt gepromoot. In de statistieken kunt u het effect van uw inspanningen op de voet volgen.
 
Maak er een wedstrijd van!
Alle contacten vormen samen uw ‘Promotieteam’. Ieder teamlid ontvangt punten voor door hem of haar aangedragen contacten. Op de “HelpMee”-website kan iedereen zien hoeveel punten er verdiend zijn en wie de beste promotors van de woning zijn. Om uw team nóg enthousiaster te maken kunt u ervoor kiezen een prijs beschikbaar te stellen aan diegene die de meeste punten heeft verzameld.
 
Hoe werkt "HelpMee"?
Zodra uw woning te koop staat ontvangt u van ons per e-mail een uitnodiging voor "HelpMee". U kunt vervolgens inloggen op uw persoonlijke promotiepagina en direct aan de slag om uw woning te promoten en relaties uit te nodigen om te helpen.

 

Speeddating


Eind 2010 hebben wij Speeddating geïntroduceerd. Speeddating is het laagdrempelig, geheel vrijblijvend en direct achter elkaar bezichtigen van meerdere woningen uit ons uitgebreide aanbod. Na de speeddate volgt op kantoor onder het genot van een kopje koffie een evaluatie van de opgedane indrukken. Binnen het tijdsbestek van één uur worden er circa 4 woningen bezichtigd en heeft de evaluatie plaatsgevonden. De woningzoeker kan zich op deze manier tegen een geringe tijdsinvestering uitstekend oriënteren binnen ons ruime aanbod van woningen.
 


No risk clausule en Waardevastgarantie


Om de doorstroming op de woningmarkt extra te stimuleren hebben wij de No Risk Clausule geherintroduceerd en de Waardevastgarantie ontwikkeld. Onze makelaars informeren u graag nader over de inhoud van deze initiatieven.

 

Etalage op zichtlocaties


Wij beschikken over een verlichte etalage waarin wij ons uitgebreide woningaanbod tentoonstellen.

 

Professionele fotoreportage


Voor een perfecte kwaliteit foto’s adviseren wij u gebruik te maken van de diensten van een van onze professionele fotografen. Onze professionele fotografen zijn verantwoordelijk voor de fotoreportages van circa 99% van ons woningaanbod. De kosten van deze professionele fotoreportage zijn bij ons Pluspakket en Funda Promotiepakket inbegrepen (zie het uitgebreide verkoopplan). Wij zullen door middel van de professionele fotoreportage uw woning zo goed mogelijk in beeld brengen. Hierdoor weet u zeker dat de mensen die willen bezichtigen ook een goed beeld hebben van de woning waarin zij geïnteresseerd zijn.

 

Verkoopstylingadvies


Verkoopstyling is een snelle en effectieve adviesmethode die zich specifiek richt op het reeds bestaande in- en exterieur van uw woning. Het doel is om door middel van ad hoc oplossingen en aanpassingen een neutrale uitstraling te realiseren. Een ingrijpende aanpak en onnodige investeringen zijn niet aan de orde. Het stylingadvies bestaat uit mondelinge adviezen en toelichting van onze gekwalificeerde specialiste zodat u zelf snel, tegen minimale kosten en een geringe inspanning uw woning optimaal kunt presenteren. De kosten van een stylingadvies worden pas op de eindafrekening met u verrekend.

 

Verkoopbrochures

Onze verkoopbrochures zijn zeer compleet en worden standaard in full colour afgedrukt op A4-formaat. Geïnteresseerden krijgen, in plaats van een enkel los velletje (fotopost), bij ons altijd een professioneel document mee naar huis waarin uw woning overzichtelijk en vooral duidelijk wordt gepresenteerd.

 

Regelmatig Open huis


Tijdens een open huis kunnen potentiële gegadigden zich vrijblijvend oriënteren op de woningmarkt. Op regelmatige basis (ongeveer één maal per maand) organiseren wij vanuit ons kantoor een open huis. Twee maal per jaar wordt er vanuit de NVM een landelijke open huizen dag georganiseerd. Wij bieden onze opdrachtgevers als vanzelfsprekend de mogelijkheid om hier via ons kantoor aan deel te nemen, waarbij wij de promotie verzorgen. woningen. Naast deze initiatieven hebben wij onder andere de Augustus Avond Route geïntroduceerd. Tijdens de Augustus Avond Route kunnen woningzoekenden op de donderdagavonden in augustus tussen 18.30 en 20.00 uur zonder afspraak hun te koop staande droomhuis bezichtigen.

 

Adverteren in de media


"Adverteren doet begeren" is een oud gezegde. Dat geldt ook voor uw huis. De kans op een snelle verkoop wordt daarmee groter. De praktijk leert dat door makelaars ge­plaatste advertenties door huizenzoekers worden uitgespeld. Door particulieren geplaatste advertenties ontvangen vaak niet de aandacht die zij verdienen.
 
Daarom kan bij Grotenhuis Makelaardij uw woning in diverse  dag- en weekbladen of huis-aan-huisbladen worden gepresenteerd. De kosten voor deze advertentiemogelijkheden komen voor rekening van de opdrachtgever en worden pas op onze eindafrekening aan u doorbelast. Iedere vier weken adverteren wij op de achterpagina van de Regiobode. Deze gerenommeerde krant heeft met zijn oplage van 47.500 een prachtig bereik in onze regio. Ten aanzien van de advertenties geldt dat wij de redactie hiervan geheel voor u verzorgen.

 

Plaatsing op internetsites


Het internet neemt een dominante plaats in in het zoekgedrag van kandidaat-kopers. Ons enorme verkoopsucces is voor een belangrijk deel toe te schrijven aan de intensieve plaatsing van ons woningaanbod op de diverse (landelijk zeer bekende) internetsites.


Wij garanderen u een meer dan uitstekende zichtbaarheid van uw woning, zowel landelijk als regionaal !

 

www.funda.nl


Funda faciliteert de aankoop, verkoop en verhuur van woningen en zakelijk onroerend goed via internet. Funda zorgt met deze activiteiten voor transparantie in de huizenmarkt en ondersteunt daarbij met betrouwbare en complete informatie. Funda is er door de samenwerking met de brancheorganisaties NVM, VBO en VastgoedPro in geslaagd om een unieke marktpositie op te bouwen, zowel bij de Nederlandse consument, het bedrijfsleven als bij de makelaars. Funda telt meer dan 360.000 bezoekers en gemiddeld 8,2 miljoen pageviews per dag. Funda is de grootste en meest bezochte onroerendgoedwebsite van Nederland, met meer dan drie miljoen unieke bezoekers per maand. Via ons ontvangt u gratis de beste vermelding op funda. TIP: op pagina 17 van dit verkoopplan vindt u een compleet overzicht van de extra promotiemogelijkheden die Funda u te bieden heeft.

 

www.jaap.nl


JAAP.NL is opgericht om het kwalitatief en kwantitatief beste woningaanbod van Nederland te tonen. JAAP.NL heeft als ambitie dit aanbod op de meest representatieve en toegankelijke wijze voor de huizenzoeker beschikbaar te stellen. JAAP.NL verzamelt het totale Nederlandse aanbod van huizen. Dat betekent dat JAAP.NL meer huizen sneller aan consumenten kan aanbieden. Zowel de makelaar als de consument profiteren hiervan: de consument heeft sneller zicht op het actuele aanbod, en de makelaar kan zijn huizen direct onder de aandacht brengen van zo veel mogelijk potentiële kopers.

 

www.grotenhuismakelaardij.nl


Onze eigen website wordt zeer goed bezocht en geniet een grote bekendheid onder de regionale woningzoekenden.

 

Tuinborden en “Te Koop” –biljet


Veel huizenzoekers gaan met name in het weekend op ‘huizenjacht’. Met de auto toeren zij door de wijken waar ze graag zouden willen wonen, op zoek naar te koop staande woningen. Het is daarom van belang dat zij direct zien dat u uw huis wilt verkopen. Ons opvallende verkoopbord wordt indien mogelijk op een vanaf de openbare weg goed zichtbare plek gepositioneerd. Een eventueel "te koop"-biljet moet vanzelfsprekend ook goed zichtbaar achter een raam worden opgehangen. Zodra u van ons heeft vernomen dat de verkoop van uw woning definitief is, vervangen wij het "te koop"-kopbordje door een “verkocht”-kopbord. Zo wordt aan iedereen duidelijk gemaakt dat uw huis is verkocht. Na enige tijd zullen wij het gehele bord bij u weghalen.

 

Grotenhuis Makelaardij Bordenservice

Het plaatsen en onderhouden van onze borden wordt verzorgd door onze bordenservice. Deze bordenservice wordt beheerd door Enrico Kwast. Wanneer er een probleem is met uw verkoopbord (vandalisme, scheefstand of gewoon vuil geworden) kunt u contact opnemen met onze bordenservice op 06-83403726.




Door onze inzet te combineren met de eerder genoemde reeks van verkoopactiviteiten kunnen wij met recht zeggen:



                                             Grotenhuis Makelaardij
                                               bereikt meer voor u!